Hoe cliché..

Ik hoor regelmatig het zinnetje: ‘Geniet er maar van, ze zijn zo groot’, wanneer mensen Evi staan te bewonderen in de wandelwagen of ik over haar vertel. En hoe cliché het ook klinkt, het ís echt zo! Evi is op dit moment 12 weken en 3 dagen oud en nu ze zo in de box ligt te spelen verbaas ik me erover hoe groot ze eigenlijk al is. Waar ze in de eerste weken alleen maar sliep, dronk en poepte (ook al zo cliché en ook zo waar!), lacht ze nu al volop, brabbelt ze er op los en maait ze met haar armpjes en beentjes in het rond terwijl ze steeds meer en langer wakker is.

Een aantal weken geleden viel het me ook op dat Evi al flink is gegroeid. Ze was, met drie weken te vroeg, maar een klein meisje met de geboorte. Als ik dan baby’s zag van een paar maanden oud vond ik die zo groot. Dat waren echt joekels tegenover Evi, ons fijne kleine meisje. Dus toen ik een aantal weken geleden (Evi was een week of 9 oud) een baby’tje zag van pas 3 weken, viel het me op hoe klein dat baby’tje eigenlijk was. En hoeveel Evi dus al in die paar weken was gegroeid. En nu, weer 3 weken later, is ze alweer gegroeid.

Soms, als ze in mijn armen ligt, probeer ik me haar zo goed mogelijk in te prenten. Hoe groot is ze ten opzichte van mijn armen? Hoe zwaar voelt ze? Hoe groot is haar hoofdje? Hoe klein zijn haar vingertjes? Alle beelden van haar wil ik in me opzuigen als een spons, waar ze een veilig plekje krijgen in mijn hersenen, zodat ik me altijd voor de geest kan halen hoe klein en fijn ze was.

Maar het is moeilijk, ik merk het als ik me nu voor de geest probeer te halen hoe klein en fijn ze was net na de geboorte. Dat lukt me nu al niet meer. De tijd gaat er  gewoon té snel voor en de beelden lijken te vervagen in mijn hoofd. Ze zal inderdaad ‘groot zijn voor ik het weet’. En ik kan er maar een ding tegen doen.. en dat is volop genieten van ons kleine mupke en een heleboel foto’s van haar maken, want: ‘deze tijd komt nooit meer terug’. 

Gelukkig zijn er nog de foto’s 😉

dsc_1847

Geboortedag

dsc_1845

1 dag

dsc_2579

11 weken 5 dagen

dsc_2595-1

12 weken 1 dag (lekker met wat opgedroogd spuug op dr lip, haha)

Vinden jullie ook dat je kind(eren) zo hard groeit en de tijd zo snel gaat? Waar merkte jij dat aan? Laat het me weten in een reactie 🙂

 

2 gedachtes over “Hoe cliché..

Geef een reactie

