De lente in m’n bol!

Heerlijk zo’n dag als vandaag! Als ik wakker word terwijl de zon al zo hard schijnt dan begin ik de dag al met een bonk energie. Echt, op een dag zoals deze voel ik me gewoon stukken beter dan wanneer het grauw en grijs is. Maar dat zal vast bij een heleboel meer mensen zo zijn :).

En omdat het vandaag zo mooi weer werd en het mijn laatste week van mijn verlof is, dacht ik; een uitstapje naar de Efteling met Evi past daar wel goed bij. Ik heb een abonnement en woon er op een kwartiertje rijden vandaan, dus kan gaan wanneer ik wil. Een vriendin met haar zoontje ging ook mee, dus om 11 uur stonden wij aan de poort, gezellig!

Evi krijgt om 11 uur de fles, dus we zijn meteen naar ‘het Witte paard’ gegaan waar ik haar de fles heb gegeven. Mijn vriendin ging ondertussen met haar zoontje in de draaimolens. Nadat Evi de fles op had en wij ons ook van wat drinken (en een snack) hadden voorzien, wilde haar zoontje in de ‘tatataa’, Carnaval Festival dus. ‘Ga je ook mee met Evi?’, vroeg m’n vriendin en ik dacht; ja, waarom eigenlijk ook niet.. Ik hou dr gewoon goed vast, dan kan dat best met een baby van 12 weken toch? En ja hoor, ging prima! Ze keek goed om zich heen, maar veel zal ze nog niet gezien hebben :). Dat komt vanzelf, het liedje heeft ze in ieder geval al gehoord (ook van de muziek mobiel van Joki en Jet die boven de box hangt ;)).

Na de carnaval festival liepen we via het sprookjesbos weer richting de uitgang, want het zoontje van m’n vriendin slaapt nog in de middag, dus tijd om naar huis te gaan. Ideaal dus, zo’n Efteling abonnement!
Mijn moeder had me ondertussen gevraagd of ik kwam lunchen, dus dat was de volgende stop voor die dag. En ik had de wandelwagen en spiegelreflex camera meegenomen, dus m’n moeder en ik zijn na de lunch heerlijk gaan wandelen over de dijk en langs de Nieuwkuijkse wiel. Ik nam mijn camera mee, want die had ik nog steeds niet goed uitgetest.. Helaas werd het net bewolkt en zijn de foto’s niet zo mooi geworden, maar ik heb wel even goed kunnen oefenen! Hieronder een aantal voorbeelden (alles op automatische standmaar ik wil een fotografie cursus gaan doen, ooit).

Na de wandeling gaf mijn moeder Evi de fles en niet veel later ben ik weer naar huis gegaan. De zon begon weer te schijnen, dus ook bij ons in de tuin heb ik nog een aantal foto’s gemaakt. Mijn vriend heeft lekker gekookt, maar omdat het al wat later was en ik nog wilde gaan sporten is het niet de soep geworden die op de planning stond. (Daar gaat m’n woensdag-soepdag). Die zou te laat klaar zijn en dat haalde ik niet met sporten. Dus we aten in plaats van soep de Indonesische wraps die we eigenlijk vrijdag pas zouden eten. En die waren lekker!!! Maar daar vertel ik meer over in ‘weekmenu week 7’.

(ik weet het, het ziet er saai uit, maar het was echt heel lekker!) 

Na het eten heb ik me omgekleed en ben ik gaan sporten. En vanavond heb ik niet aan een, maar aan twee groepslessen meegedaan. Het was pittig, maar ook zooo heerlijk! Het geeft zo’n voldaan gevoel al die vermoeidheid, pijn en zweet! Na het sporten nog even kletsen met wat mensen in de sportschool en weer naar huis.

Evi ligt ondertussen al op bed en mijn vriend kijkt tussen kunst en kitsch. Altijd leuk om te zien hoe mensen van die geweldige vondsten doen in kringloopwinkels. Ooit hè, ooit.. Lekker gedouched en een bakje yoghurt op en nu zit ik op de bank nog even snel deze blog te schrijven en is het alweer tijd voor Evi’s fles. Nog even kroelen met m’n meisje en dan kruipen we heerlijk in ons bedje :). Morgen weer een dag!

Hebben jullie ook zo genoten van vandaag? Wat hebben jullie allemaal gedaan? Laat het me weten in een reactie 🙂

2 gedachtes over “De lente in m’n bol!

  1. Wat grappig, wonen vlakbij elkaar als je maar 15 min van de Efteling af woont! Hoe heb je dat gedaan met je wagen, als je de carnaval festival in wilt? Ik hoor nog best vaak dat er (helaas) wagens gestolen worden… 😫
    Zelf krijg ik ook altijd een heleboel energie van dat mooie weer, gisteren heerlijk veel in huis gedaan! 😊

    Like

    • Haha, ja ik woon in Drunen, dus vanuit daar ben je er zo :). Mijn vriendin had een slot bij. Een met zo’n draad die je niet door kan knippen. We hebben onze wagens aan een lantaarnpaal op t plein daar vastgezet. Helaas dat t zo moet, maar ik heb die verhalen ook gehoord ja..
      Afgelopen maandag was het ook zo zonnig al en toen heb ik in de ochtend ook de hele bovenverdieping gepoetst. Heerlijk is dat inderdaad 😁

      Like

Geef een reactie

