Weekmenu week 7

Ook deze week weer een nieuw weekmenu, met o.a. pasta, een soepje en lekkere wraps. Wij eten deze week het volgende:

Op maandag maakten we weer op wat we nog in huis hadden. Ook deze keer waren dat snijbonen (de vriezer is nu leeg, dus van de week maar weer eens ‘shoppen’ bij mijn ouders in hun vriezer ;)), kip-krokant schnitzel en gebakken aardappels met wat spekjes. Niet de meest gezonde maaltijd, maar wel lekker! En Jacco had gekookt, dus het smaakte extra lekker :).

dsc_2590

Vandaag (dinsdag) ga ik een pasta maken. Pasta met tomaten ricottasaus en gehakt (oohja, gehakt *haalt gehakt uit vriezer*). Dit recept haal ik van een site waar ik wel vaker recepten vandaan haal. En ricotta ken ik niet, dus dat wordt even zoeken in de supermarkt vanavond. Volgens mij is het iets van kaas? Naja, het klinkt in ieder geval goed.

De pasta met tomaten-ricottasaus is gemaakt. Het is wat bak en snijwerk, maar het resultaat was zeker niet mis. De volgende keer misschien iets meer kruiden gebruiken, nu smaakte het toch ietwat flauw. Het zag er alleen niet zo smakelijk uit als op het voorbeeldplaatje.. Het leek wel, uhm tja, kots… Ach ’t smaakte er niet minder om πŸ™‚ Het recept vond ik op http://www.lekkerensimpel.com Een kiekje:

dsc_2601

Woensdag is weer soepdag. Deze keer een ‘Franse uiensoep met een stokbroodje en kaas’. Dit recept heb ik ooit eens van een site opgeslagen in een mapje op Google Drive (zo handig!) en maak ik nog regelmatig. Lekker stinken πŸ˜‰

Dit liep dus even anders dan gepland. Omdat ik niet in de gaten had hoe lang het duurde voor de soep klaar zou zijn, was ik te laat begonnen en kon ik de soep niet op tijd af krijgen voor dat ik zou gaan sporten. Dan maar even switchen in de planning. Welk recept zou niet veel tijd in beslag nemen? Juist ja, de Indonesische wraps die wij met-zonder sambal op vrijdag zouden maken. Hup hup, hatseflats en klaar waren de wraps. Toen ze eenmaal op ons bordje lagen zagen ze er wat zielig en saai uit, maar jeeeeeeetje, wat zijn deze wraps lekker! Het recept zal ik dan ook met jullie delen. Een kiekje van een wrap (saai hΓ¨?). Volgende keer maak ik er wel een lekkere groene salade bij πŸ™‚

dsc_2611

Donderdag ga ik een ‘Geurige bloemkool roerbak’ maken en daar bak ik wat worstjes bij die nog in de vriezer liggen. Nu heb ik voor die geurige bloemkool roerbak wel sesamolie en sesamzaadjes nodig. Maar dat gebruik ik dan alleen voor dit en daarna niet meer.. En ook al zullen die ingrediΓ«nten juist voor het ‘geurige’ en de bepalende smaak zorgen, ik twijfel nog een beetje of ik het echt ga kopen en iets anders gebruik aan kruiden. Het is zunde als het daarna niet meer wordt gebruikt. Misschien hebben jullie nog tips wat je er mee zou kunnen bakken/braaien? Laat maar weten in een reactie!

En ook dit ging anders. Donderdag maakte ik wel de Franse uiensoep samen met een stokbroodje en kaas. Dit is echt een hele lekkere uiensoep, zonder iets van witte wijn of azijn of weet ik ’t wat er soms allemaal in een uiensoep wordt gegooid. Simpel, lekker, een blijvertje! De kaas hebben we gewoon zo in de soep gemieterd πŸ˜‰ Kiekje:

dsc_2615

En op vrijdag ga ik Indonesische wraps maken. Ook weer een recept wat ik op pinterest heb gevonden, nog nooit gemaakt. Ik laat alleen wel de sambal weg, want daar geven Jacco en ik niks om. Meestal eten we wraps met kip en komkommer, sla, tomaat, kaas, ui, paprika, enz enz (net waar we zin in hebben), dus dit recept is een keer wat anders. Lijkt me heel lekker.

De planning was al om zeep, dus vrijdag hebben we natuurlijk niet nog een keer de Indonesische wraps met-zonder sambal gegeten. Nee vrijdag hebben we gezondigd. Ik was met mijn moeder naar een tweedehands winkel geweest (alweer? Ja ik heb de smaak te pakken hoor!) en daar was ik best laat van terug, dus zin om te koken had ik niet meer. Toen heb ik maar Chinees gehaald.. Moet kunnen toch? Was ook weer errug lekker! Lekker voor de tv gegeten πŸ™‚ Kiekje:

dsc_2626

Voor de zaterdag en zondag heb ik weer niks bedacht. Mocht het nodig zijn dan ga ik zaterdag nog even naar de supermarkt.

En toen had ik het zaterdag aan het einde van de middag ineens ontzettend koud. Ik had continu koude rillingen en kippenvel en kon gewoon niet warm worden. Ik werd ziek, dus ik ben in bad gegaan, dat hielp niet, dus toen naar bed met een kruik en dat hielp gelukkig na een tijdje. Die avond heb ik dus niet gegeten. Jacco heeft de worstjes die ik uit de vriezer had gehaald voor bij de ‘Geurige bloemkool roerbak’ opgebakken met wat aardappels en misschien een potje groente, ik weet het niet. Ook de zondag ging aan me voorbij, ik had koorts, hoofdpijn, warm/koud en noem maar op, in ieder geval geen eetlust.Β 

Dus de maandag van deze week (8) hebben we eindelijk die geurige bloemkool roerbak gegeten samen met kip-krokant schnitzels die we nog hadden en ik kan een ding zeggen: dat is geen blijvertje. Ik weet niet of het komt omdat ik ziek ben, maar ik vond het echt niet lekker. Heb het ook niet helemaal op. Gelukkig kon Jacco het nog enigszinsΒ waarderen, maar ik hield het gauw voor gezien. Weten we dat ook weer. Het zag er overigens wel lekker uit! Kijk maar:

dsc_2630

Verder at ik nog een keer in de ochtend een schaaltje Griekse yoghurt met wat honing en een appel, alleen ik was het stickertje van de appel er vergeten af te halen.. Erg handig dus, not! Het andere deel van de sticker kwam ik tijdens het eten tegen πŸ˜‰

img_20170215_095754_573

Komende week zal ik weer een update plaatsen over hoe het weekmenu ons is bevallen, maar daarvoor zal ik niet weer een nieuw stuk schrijven. Ik zal dit stuk updaten met foto’s en hoe we het vonden smaken :).

Deze week, week 8, heb ik geen weekmenu gemaakt. Jacco heeft boodschappen gedaan, omdat ik nog steeds ziek ben en ik heb geen idee wat hij allemaal heeft meegenomen. Iets met roerbakgroenten en schnitzels heb ik al in de koelkast gevonden. Ook lekker dus. Deze week dus even geen weekmenu.

Wat vinden jullie een lekker recept? Laat het me weten in een reactie πŸ™‚

 

Een gedachte over “Weekmenu week 7

  1. Hallo Monique,
    Leuk om te lezen!
    Ik ben nieuwsgierig wat er op de Indonesische wraps zat! Misschien lukt het om de link van het recept toe te voegen?
    Groetjes Yvonne

    Like

Geef een reactie

