Weekmenu week 6, wat vond ik er van?

Afgelopen week heb ik weer ons weekmenu met jullie gedeeld. Hier vertel ik je wat ik van de recepten vond en of ik me aan het weekmenu heb gehouden. Lezen jullie mee?

Maandags hadden we snijbonen met kipblokjes en gebakken zoete aardappelen. De snijbonen komen uit de moestuin van mijn vader (ik heb altijd wel bonen in de vriezer liggen), zo lekker!

dsc_2501

Dinsdag aten we ook wat we nog in huis hadden. Dat waren rode bietjes (ook al uit de moestuin van mijn vader), visburgers en daar maakte ik aardappelpuree bij. Eerder aten we altijd aardappelpuree uit een pakje, maar nu ik het zelf heb gemaakt, denk ik niet dat we dat nog uit een pakje eten. Dit was lekker!

dsc_2508

Op woensdag aten we soep, want van woensdag maak ik soepdag. Dit keer een paprika-courgette soep die ik al een aantal keer eerder had gemaakt. Het recept vond ik via Pinterest, echt een aanrader! Lekker met een stuk meergranen stokbrood.

dsc_2514

Op donderdag had ik geen zin om te koken, dus heb ik mijn vriend gevraagd of hij wilde koken. Alle credits voor deze superlekkere lasagne zijn dus voor hem :).

dsc_2533

Vrijdags was Jacco ziek (nee het kwam niet door het eten), hij had een beetje koorts en was erg verkouden, griepje denk ik.. Hij bleef dus thuis en samen hedden we de hele middag op de bank gehangen en daar wordt je zooooo extreem lui van. Dus die ‘boerenkool-wortelstamppot met dadel-chutney’ klonk echt als te veel werk. We hebben uiteindelijk, heel slecht, sushi besteld.. Zo lekker!!! Helaas geen foto van gemaakt.

Zaterdag moest ik dus wel de ‘boerenkool-wortelstamppot met dadel-chutney’ maken. En het was inderdaad veel werk, maar het echt zo waard! Lijkt een hele vreemde combinatie bij elkaar, maar dat zoete van de dadelchutney smaakte zo lekker bij de stamppot. Het recept hiervan zet ik op mijn blog. We aten er een ambachtelijke rookworst bij.

dsc_2583

Op zondag hebben we ook nog van de stamppot en chutney kunnen eten en we maakten daar een blikje knakworsten bij warm. Prima maaltijd!

Dat was het weer voor afgelopen week ;). Vanavond of morgen komt het weekmenu voor week 7 online en het recept van de boerenkool-wortelstamppot met dadelchutney.

Hebben jullie een dag in de week waarop je altijd hetzelfde eet? Maandag pasta dag, vrijdag friet dag of iets anders? Laat het me weten in een reactie 🙂

Een gedachte over “Weekmenu week 6, wat vond ik er van?

Geef een reactie

