I love tweedehands: deel 1

Tweedehands winkels. Het lijkt wel of ze zomaar ineens her en der uit de grond komen schieten. Maar misschien lijkt dat alleen maar, omdat ik de tweedehands winkels (opnieuw) heb ontdekt. Waar ik er vroeger vooral kwam voor boeken, heb ik nu ontdekt dat je er ook superleuke, hippe (merk)kinderkleertjes kunt kopen. En dat voor een prikkie!

Zo ben ik afgelopen vrijdag met Evi en mijn moeder naar Waalwijk geweest en zij wist daar een tweedehands kledingzaak waar ze even wilde gaan kijken. Nu heb ik het zelf niet zo op tweedehands kleding voor mezelf, je weet niet waar het vandaan komt en wie het heeft gedragen, maar ik ging mee voor mijn moeder. Het winkeltje was vrij klein, maar ik zag eigenlijk al meteen superleuke leren laarsjes boven op een rek staan. En dat voor maar €6. Oké, ik was snel om. Die laarsjes waren helaas niet mijn maat, maar misschien hadden ze nog wel meer leuke laarsjes, die wel in mijn maat waren. Ik parkeerde Evi in haar wandelwagen naast een kledingrek en ging zelf ook op zoek naar iets leuks. Sowieso, carnaval komt er weer aan, dus misschien kon ik daar nog iets voor vinden.

Maar toen.. Toen viel mijn oog op een groot dubbel draai-rek met alleen maar baby- en kinderkleding.. En hoewel ik al eens op een rommelmarkt wat babykleding had gekocht en ook een hoop had gekregen van mijn schoonzus, had ik er nog nooit stil bij gestaan dat je bij een tweedehands winkel ook goed de kans had om babykleding te vinden. En omdat baby’s zo snel groeien, hebben ze de kleding ook niet lang aan, dus ik  vind het super zund om er veel geld aan uit te geven. Dus ik graaide gretig in het rek en dit is wat ik vond en kocht:

dsc_0272

Waar mijn oog meteen op viel was dit dikke, zachte jasje met een print van Winny the Pooh. Maatje 56. En ook al zal Evi dit jasje niet lang dragen, omdat ze zo goed groeit, voor €3,- kon ik ‘m gewoon niet laten hangen..

dsc_0271

En dan dit jurkje. Prenatal, maatje 62, €1,-. Leuk voor straks in de lente met een leuke legging.

dsc_0270

Maatje 62, Noppies! €1,-!!!. Ja, dat hoef ik verder niet uit te leggen! ♥

dsc_0264

Supercute regenlaarsjes maat 20, €1,50. Geen geld! Ik zie het al helemaal voor me; Evi op haar regenlaarsjes, rennend door de modder.. Het zal nog even duren, maar je kan ze maar alvast in huis hebben. En dat voor deze prijs!

dsc_0267

En dan het klapstuk! Schoentjes, maat 21 en zien er spiksplinternieuw uit. Ze zijn van het merk British Knights, waar ik had nog nooit van had gehoord, maar zocht het op en schoenen als deze zijn nieuw €39,99. Ik heb ze voor…. tromgeroffel… €4,-!

Een totaal van €10,50 dus. Nou, jullie snappen wel dat ik helemaal om ben natuurlijk. En ik hoef jullie ook niet uit te leggen waarom ik zeker nog veel vaker naar tweedehands winkels ga voor dit soort koopjes.

Kopen jullie wel eens baby- en kinderkleding bij tweedehands winkels? Of vinden jullie dat juist helemaal niks? En waarom dan niet? Ik ben benieuwd naar jullie reacties 🙂

Geef een reactie

