Weekmenu: week 6

Een nieuwe week en dus een nieuw weekmenu. Deze keer eten we de eerste twee dagen van de week wat we nog in huis hebben en voor de rest van de week heb ik de recepten in verschillende bronnen gezocht. Zo heb ik thuis een stamppot-boek, waar de lekkerste en verrassendste stamppotten in staan. Ook heb ik Pinterest weer eens geraadpleegd en ik maak een lasagne aan de hand van een pakje. Hier komt ons weekmenu:

Maandag:

Snijbonen met kipblokjes en gebakken zoete aardappelen. In de vriezer had ik nog kipfilet liggen en snijbonen van uit mijn vaders moestuin (te lekker!). De kipfilet heb ik in blokjes gesneden, gewoon omdat ik dat makkelijker vind bakken en zo zeker weet dat ik het ook goed gaar bak, wat niet geheel onbelangrijk is bij kip.. De zoete aardappelen heb ik ook gebakken, wat echt mega lekker is! Al met al hebben we dus heerlijk gegeten gisteravond!

dsc_2501

Dinsdag:

Rode bietjes met aardappelpuree en visburgers. Rode bietjes (ook van uit mijn vaders moestuin) en visburgers heb ik nog in de vriezer liggen en aardappelen (die we ook altijd van mijn ouders krijgen, maar die kopen ze wel ergens anders bij een boer) heb ik nog genoeg om een puree van te maken. Lekker en simpel weer vanavond.

Woensdag:

Paprika-courgette soep. Ik denk dat ik van woensdag een vaste soepdag ga maken. Soep is simpel, soep is lekker en je kan er zoveel groenten in kwijt als je maar wilt, dus het is gezond en het ligt niet te zwaar op de maag voordat ik ga sporten op woensdag. Dit soeprecept heb ik via Pinterest gevonden en het is echt heel lekker! We eten het samen met een meergranen stokbroodje.

Donderdag:

Lasagne. Tijdens mijn kraamweek heeft de kraamverzorgende lasagne voor ons gemaakt, en ook al was het van een pakje, hij was superlekker. Die ga ik dus donderdag maken.

Vrijdag:

Boerenkool-wortelstamppot met dadelchutney en rookworst.. Boerenkool-stamp ken ik. En wortel-stamp (hutspot) ken ik ook. Maar een combinatie daarvan? En dan ook nog eens met dadelchutney??? Nou, ik weet niet waarom, maar het lijkt me heerlijk! En dat maak ik gewoon voor 4 personen, zodat we dat zaterdag eventueel ook nog kunnen eten. En anders vries ik het in.

Zaterdag:

Left-over boerenkool-wortelstamppot met dadelchutney. Met mijn boodschappen voor deze week neem ik ook wat extra vlees mee wat ik in ga vriezen. Zo heb ik zaterdag ook nog een lekker stukje vlees bij de stamppot.

Zondag:

Voor zondag heb ik ook weer geen recept. Misschien eten we dan wel left-over paprika-courgettesoep van woensdag, gaan lekker bij vrienden eten of halen we iets af :).

Ik laat jullie volgende week weer weten wat ik van de recepten vond en of ze moeilijk of juist makkelijk te maken waren. Dan zal ik ook mijn favoriete recept van deze week met jullie delen.

Wat gaan jullie allemaal eten deze week? En maken jullie ook een weekmenu of kijk je juist per dag wat je gaat eten? Laat het me weten in een reactie 🙂

Geef een reactie

