Weekmenu 5, wat vond ik er van?

Afgelopen week heb ik voor het eerst mijn weekmenu met jullie gedeeld en er stonden een aantal lekkere recepten op. Hoe is het koken gegaan, heb ik me aan het menu gehouden en hoe smaakten de gerechten? Dat ga ik jullie hier vertellen en ik zal mijn favoriete recept van week 5 met jullie delen.

Op maandag hadden we een simpel gerecht met eten wat ik nog in huis had. Boontjes met orzo (lijkt op rijst, smaakt een beetje zoals pasta) en vissticks. Supersimpel, superlekker!

dsc_2469

Op dinsdag stond de ‘Volkorenpasta met broccoli, gerookte zalm en geroosterde paprikasaus’ op het menu. Dit was ook zeker een aanrader! Sowieso ben ik echt dol op pasta, dus dat vind ik altijd wel een aanrader :).

dsc_2473

Woensdag aten we een ‘spinaziesoep met spinaziepesto’ en dit gerecht vind je hier.  Soep is namelijk altijd goed, omdat je er veel groenten in kwijt kan en deze was ook erg lekker!

dsc_2474

Op donderdag zou ik eigenlijk sushi gaan eten met (oud)collega’s, maar helaas was een collega ziek en daarom hebben we besloten om dat een andere keer te gaan doen. Ik zou die avond ‘hutspot met rundersaucijs’ voor Jacco maken, maar omdat ik nu toch thuis at en zag dat de andijvie die ik voor de ‘Andijviepannenkoek met katenspek en stroop’ had gekocht bijna over de datum was (niet goed gepland), heb ik dat die avond maar gemaakt. Ook weer een supersimpel en lekker gerecht, wat weer eens wat anders is dan anders.

dsc_2479

En op vrijdag heb ik dan de ‘Hutspot met rundersaucijs’ gemaakt. De wortelstamp was wel lekker, maar ik heb toch liever andijviestamppot of boerenkoolstamppot. Maar goed, een keer afwisselen in stamppotten is niet verkeerd :). En we hadden ieder lekker twee saucijzen, gewoon omdat het kan. (Ze lijken zwart op de foto, maar dat waren ze niet!)

dsc_2492

Ik heb me dus goed aan mijn zelf samengestelde menu gehouden, ondanks dat er toch wat is verschoven. We hebben echt lekker gegeten en er zaten een aantal recepten tussen die voor herhaling vatbaar zijn! Ook waren alle recepten makkelijk om te maken!

Verder heb ik afgelopen week ook zelf tonijnsalade gemaakt en die heerlijk op geroosterde volkoren boterhammen gegeten met een eitje..

dsc_2472

En ben ik met mijn moeder naar Waalwijk geweest en hebben we daar heerlijk geluncht. Ik had een broodje warm vlees, wat pikant gebakken kalkoen was, met een ciabatta en knoflooksaus. Yummie, yummie!

dsc_2490

Dit was mijn zogenoemde eet-dagboek van afgelopen week. Wat hebben jullie zoal gegeten en wat was jullie favoriete recept? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Geef een reactie

