Weekmenu 5

Ik heb besloten om mijn weekmenu voor het eerst met jullie te delen. Vanochtend heb ik weer een aantal gerechten gezocht voor het avondeten en deze keer komen ze allemaal uit de ‘Hallo’ van de Jumbo. In de nieuwste ‘Hallo’ staat alles in het teken van 4 verschillende wintergroenten; boerenkool, andijvie, broccoli (yummie!) en spruitjes (bah!). Ik heb de volgende recepten gekozen voor deze week.

Maandag:

Sperzieboontjes met vissticks en orzo (orzo lijkt op rijst en smaakt naar pasta, erg lekker en te vinden in het oosterse schap van de supermarkt). Ik ga dinsdag pas boodschappen doen en dit is wat we nog in huis hadden. Inmiddels is het al op en we het was heel lekker!

Dinsdag:

Volkorenpasta met broccoli, gerookte zalm en geroosterde paprikasaus. Daar hoefde ik niet lang over na te denken toen ik dit recept zag. Lijkt me superlekker!

Woensdag:

Spinaziesoep met spinazie-pesto en pijnboompitten. Klinkt lekker hè? En op woensdag ga ik sporten dus een soepje ligt dan niet zo zwaar op de maag denk ik.

Donderdag:

Heel slecht, maar donderdag ga ik wéér sushi eten.. Dit keer met een aantal (oud) collega’s. We hebben pas om 19:30u gereserveerd, dus van te voren ga ik wel koken voor mijn vriend. Ik maak donderdag kruidige hutspot met rundersaucijs. En daar maak ik genoeg van, zodat we dat op vrijdag ook nog kunnen eten. Lekker, maar sushi is natuurlijk lekkerder ;).

Vrijdag:

Left-over kruidige hutspot met rundersaucijs. En stamppot is de tweede dag meestal nóg lekkerder.. toch?

Zaterdag:

Andijviepannenkoek met katenspek en stroop.. Need I say more? Het water loopt me nu al in de mond!

Zondag:

Voor zondag heb ik niks bedacht, want dan eten we vaak wat met vrienden en anders is er zo iets gehaald uit de supermarkt.

Lekker veel groenten dus deze week. Aan het einde van de week of begin volgende week zal ik mijn favoriete recept van die week met jullie delen. Deze keer heb ik alle recepten uit een tijdschrift gehaald, maar waar halen jullie je recepten vandaan? En wat is jullie favoriete eten? Laat het me weten in een reactie 🙂

 

4 gedachtes over “Weekmenu 5

    • Ja het is inderdaad makkelijk om zo eens gevarieerd te eten! En het zijn helemaal geen moeilijke recepten, dus sta ook niet uren in de keuken met ingrediënten waar ik van te voren nog nooit van had gehoord 🙂

      Like

      • Ze hebben volgens mij iedere maand een nieuwe ‘Hallo’ bij de Jumbo, vol met recepten. Echt leuk en het ligt gewoon bij de kassa’s en bij ons ook bij binnenkomst in de winkel. Én het is gratis! Veel succes met de recepten 🙂

        Like

Geef een reactie

