Druk weekend

Woohoo, ik heb eindelijk een spiegelreflexcamera. Die stond al zo lang op mijn verlanglijstje en nu had ik er eindelijk genoeg voor gespaard. Wat het extra leuk maakte, was dat de camera die ik op het oog had nu in een pakket zat met twee objectieven, een zonnekap én een boek, allemaal voor een erg leuke prijs. En wat het nóg leuker maakte.. Een bepaalde megastore had afgelopen weekend de BTW-vrije-dagen actie. Dat scheelde dus een hoop geld, en daar heb ik dan maar gelijk een rugzak voor de camera bij gekocht. En omdat ik die camera samen met mijn vriend in Tilburg ging kopen en het mijn verjaardag was, kregen we het idee om naderhand gelijk maar even sushi te gaan eten. Dus een spiegelreflexcamera én sushi op mijn verjaardag, mijn dag kon dus niet meer stuk, dat snappen jullie ook wel :).

Op vrijdag had ik in de avond een intake op de sportschool waar ik sinds kort lid van ben. Ze meten dan je gewicht, spierpercentage en vetpercentage. Dat ik was aangekomen sinds de bevalling dat wist ik al, ik bedoel de decembermaand kwam er aan en ik heb denk ik toch wel echt een snoepverslaving overgehouden aan de zwangerschap (tenminste, dat gebruik ik als smoesje). Toen ik een paar dagen na de bevalling op de weegschaal ging staan was ik maar 3 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Dat viel me alles mee! Maar ja, die decembermaand dus. En dat snoepen.. Ik heb denk ik iets te vaak de smoes (en dan vooral voor mezelf) gebruikt heb dat niemand het raar zou vinden dat ik nog een buikje heb, want ik ben pas net bevallen.. En daar zie ik nu de gevolgen van. De weegschaal op de sportschool gaf namelijk ruim 5 kilo zwaarder aan sinds de bevalling. Daar schrok ik best een beetje van, maar ik had het wel verwacht. Wat ik niet had verwacht was de hoogte van mijn vetpercentage. Dat ligt namelijk 16,5% hoger dan het gemiddelde voor mijn leeftijd. En die zag ik even niet aankomen, kak! Werk aan de winkel dus!

Nadat we mijn doelen hebben besproken (centimeters verliezen, weer op een bepaald gewicht komen en eerst maar eens 7% vet kwijtraken) heeft de sportleraar aan de hand van mijn wensen een trainingsschema gemaakt waar ik mijn hele lichaam mee train. Oefeningen zoals lunges, wall-sits, crunches enzovoort, en ook twee of drie oefeningen op van die fitnessapparaten voor de ‘kipfiletjes’, maar gelukkig zo min mogelijk, want ik vind die apparaten maar saai. Daarbij heb ik ook advies over voeding gevraagd en er werd me geadviseerd om 6 keer op een dag te eten: ontbijt, lunch, avondeten en 3 keer tussendoor, zoals een cracker, wat vla of fruit. Vanaf vandaag ga ik dus niet meer snoepen en gezondere keuzes maken, niet alleen voor het avondeten, maar ook voor het ontbijt en de lunch. Daarnaast blijf ik iedere maandag en woensdag met de groepslessen op de sportschool meedoen en ga ik proberen om vrijdag vroeg in de avond of op zaterdag mijn trainingsschema te doen. (Hangt er natuurlijk wel van af of mijn vriend thuis is voor Evi). Voor zover de sportschool en mijn bijbehorende plannen. Later op de avond hadden we een klein verrassingsfeestje voor een vriendin van ons gepland, want ze werd 30 en dat konden we niet zomaar voorbij laten gaan. Ze was goed verrast en het werd een gezellig avondje met vriendinnen. Dat was de vrijdag.

Zaterdag hadden we helemaal volgepland met schoonmaken, de kiet verbouwen, boodschappen doen en hapjes maken voor onze verjaardagen. Het feestje voor Jacco is niet doorgegaan, omdat Evi een week voor zijn verjaardag is geboren, dus nu vierden we het samen. Ik ging als eerste op pad voor de hapjes, frisdrank en wijn en Jacco is later het bier gaan halen. Zo wisselden we elkaar om, zodat Evi niet mee hoefde, want dat was A. niet handig geweest in de supermarkt met een kinderwagen en een winkelwagen en B. de wandelwagen en maxi-cosi hadden niet meer in de auto gepassen met al die boodschappen. De rest van de dag heb ik hapjes gemaakt en heeft Jacco onze woonkamer zo verbouwd, zodat er twee sta tafels konden staan. Evi hadden we lekker op bed gelegd en rond negen uur kwamen de eerste vrienden. Niet lang daarna stond het huis vol en werd er goed gegeten en gedronken. Om elf uur ben ik naar boven gegaan om Evi te verschonen en de fles te geven. Ik moest d’r wakker maken, dus ze had geen last van het lawaai beneden. Na de fles ging ze ook weer goed slapen, dat ging dus helemaal prima! De spiegelreflexcamera is ook nog getest en bewonderd. Het was een erg gezellig feestje en de laatste ging om vier uur naar huis, waarna wij ook naar bed gingen. Evi kwam om vijf uur voor de fles en daarna hebben we tot tien uur geslapen. Vrij kort nachtje dus, maar we gingen toch maar ons bed uit.

Zondagmiddag kwam er namelijk nog familie op visite en we moesten nog veel opruimen en schoonmaken. Wel heel jammer dat we niet konden gaan wandelen of iets, want het was echt super mooi weer, maar het was een gezellige middag. In de avond kwamen twee vrienden eten, heb ik nog even met de spiegelreflexcamera gespeeld en hebben we nog wat tv gekeken. Na de fles van elf uur zijn we lekker naar bed gegaan en dat was ons weekend.

En hoe is jullie weekend geweest?  Druk met allerlei plannen, of juist heel relaxed? Ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal hebben gedaan. Laat het me weten in de reacties.

 

 

Geef een reactie

