Knuffelen met de knuffel van je kind?

Hier lig ik dan, met een knuffel, in bed.. En het is écht een keileuk ding, die knuffel. Een geel/bruine muis (tenminste, ik denk dat het een muis is). Gekregen van een vriendin van mij. ‘Maar waarom krijg je dan een knuffel van een vriendin? Ben je daar niet al wat te oud voor?’ Nou, niet ík, maar mijn dochtertje heeft die geel/bruine muis dus gekregen. ‘Maar waarom lig jij er dan mee in bed?’ Nou, dat zal ik je vertellen..

Omdat Evi een paar dagen geleden elke keer zo huilerig werd als ik d’r in haar bedje legde ben ik gaan googelen (jaja, toch wel mijn beste vriend hoor) en toen las ik over ‘dat het bedje misschien koud is en dat je die van te voren op kan warmen met een kruik’, maar ook iets over ‘lichaamsgeur afgeven aan een dekentje ‘. Aha! Dat is nog eens een goeie tip!

Dus de tip met de kruik werd opgevolgd en tijdens de fles en het knuffelen wikkelde ik Evi in een dekentje, zodat ik daar eens lekker mijn eigen, unieke geur aan af kon geven. Nu snap ik niet hoe ik iemand blij kan maken met mijn lichaamsgeur, want ik ruik er zelf niks aan en als ik mezelf wél ruik dan is dat meestal geen goed teken.. Maar goed, het klonk toch wel logisch, aangezien er in de natuur ook veel met geur wordt gewerkt (territorium afbakenen enzo), dus zeker het proberen waard.

Ik legde Evi na het flesje en knuffelen, (gewikkeld in die deken), op bed en haalde de kruik uit haar bedje. Het dekentje legde ik boven op het dekentje van haar bed, zodat ze lekker mijn lichaamsgeur kon opsnuiven terwijl ik hoopte dat ze nu wel in slaap viel. En dat deed ze! Alleen of dat nu komt door die kruik, door dat dekentje, doordat ze nu wel echt héél erg moe was, of door de combinatie van die drie, ik weet het niet. Maakt ook niet uit, voor nu werkte het. De dagen erna deed ik steeds hetzelfde en het lijkt toch wel te werken, dus dat is fijn!

Nu stond ik gisteravond bij haar bedje en mijn oog viel weer op die geel/bruine leuke knuffelmuis en ik pakte ‘m op. Het is ook een fijne knuffel om vast te houden en te knuffelen en dat deed ik dus ook. Alsof ik weer tien was haha! Maar stiekem vond ik het wel leuk.. Ik kreeg wel een vragende blik van m’n vriend, maar die is wel gekkere dingen van me gewend en hij is zelf ook niet helemaal jofel af en toe 😜

En nu ligt die muis dus bij mij in bed, met iets van een smoes over ‘lichaamsgeur enzo’ tegenover mijn vriend en ik knuffel er op los hoor!

Ik vraag me af of anderen ook wel eens van die vreemde dingen doen voor hun kinderen. Doen jullie wel eens iets geks onder het mom van; ‘dat doe ik alleen maar voor m’n kind hoor’.

Stiekem hoop ik dat die muis Evi’s lievelingsknuffel gaat worden. Ik vind ‘m zelf zo leuk! En misschien bereik ik dat op deze manier ook wel  met mijn eigen, unieke lichaamsgeur, vol overgave geknuffeld in die muis. Betekent alleen wel dat ik ‘m ooit af zal moeten geven aan Evi. Het is tenslotte haar knuffel. Maar goed, tot die tijd.. 😉

Geef een reactie

