Lifecake

Apps. Er zijn er zo veul! Iedereen kent wel de bekende social media apps zoals Facebook, Instagram en WhatsApp en ook  (bijna) iedereen is er dagelijks mee bezig. Ik ook. En zeker nu ik een dochtertje heb gaan er regelmatig foto’s van haar via WhatsApp richting familie en vrienden in de verschillende groepsApps. Maar hoe trots ik ook ben op dat allermooiste meisje, ik weet niet of zij er altijd op zitten te wachten als ik weer eens vier, vijf of zes foto’s doorstuur. Ik hoor ze er nooit over, maar ik kan me voorstellen dat ze er wel eens genoeg van krijgen. Gelukkig dusdat mijn broertje laatst met een tip over een app die hij via een advertentie ergens had gezien kwam; Lifecake. “Daarmee kun je een dagboek met babyfoto’s bijhouden en die ook delen met anderen” liet hij me weten. Mijn interesse was gewekt en even later had ik deze app op mijn smartphone geïnstalleerd.
lifecakeDe app wijst zich eigenlijk vanzelf. Via een plusje rechtsonder in het scherm kun je foto’s en video’s (knop met camera) of een verhaal (knop met tekstblok) toevoegen vanuit je eigen afbeeldingen op je smartphone, afbeeldingen van Facebook, Dropbox, Instagram, of Google+. Aan de slag! Toevoegen gaat heel makkelijk en in een mum van tijd had ik dus een heleboel babykiekjes van Evi geselecteerd. In een balk bovenin het scherm kun je zien hoe ver de uploads zijn. Helaas duurde het bij mij wel een tijdje voordat ze waren geüpload, maar ik denk dat dat meer met mijn WiFi te maken heeft dan met de app. Als de foto’s er eenmaal opstaan en je wilt meer foto’s uploaden, dan zie je vervolgens precies welke foto’s je al eerder hebt geüpload. Zo plaats je nooit een dubbele. Rechts bovenin het scherm staat precies hoeveel dagen, weken of maanden de kleine is. Erg leuk, zeker om na lange tijd eens terug te kijken.

Je kunt mensen uitnodigen om al die leuke kiekjes aan te laten zien. Dat gaat via het menu links bovenin het scherm. Ik heb er voor gekozen om alleen familie-leden uit te nodigen. Je zoekt ze via hun naam, email of telefoonnummer en vervolgens wordt er een sms’je verstuurd. Als zij dan ook de app downloaden kunnen ze alle foto’s  en video’s bekijken en, net als op Facebook en Instagram, liken of een reactie plaatsen.

Heel erg handig dus, omdat iedereen nu zelf kan beslissen wanneer zij de nieuwste foto’s en video’s willen bekijken van ons allermooiste meisje. En ik hoef me geen zorgen meer te maken of zij er wel op zitten te wachten. Ideaal dus en een echte aanrader, Lifecake.

Geef een reactie

