Hoe het allemaal begon.

2006.

Ik was een vrij rustige tiener, niet al te lastig (denk ik) en al snel tevreden. Ik woonde bij mijn ouders, samen met mijn twee jongere broertjes (die allebei een kop groter zijn dan ik) in een rustige buurt aan een dijk, waar we vele uren buiten hebben gespeeld met vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt.

Ergens in het begin van dat jaar was het weer tijd voor de jaarlijkse schoonmaakbeurt van onze cv-ketel. We lieten dat doen door iemand die in de avond wat bij beunde en hij zou die avond komen. Toen hij voor ons huis langsliep zag ik hem en ik dacht meteen, met mijn puberhormonen; ‘zo, dat is een leuke jongen’. “Ik doe de deur wel open mama”, zei ik nog, maar mijn moeder was al bij de voordeur. De ‘beunhaas‘ ging rechtstreeks naar de ketel boven en ik liep hem dus al meteen mis. Na een tijdje zei mijn moeder dat ik hem moest vragen of hij een bakkie koffie lustte. “Ja hoor mama”. Onder aan de trap riep ik naar boven; “Lust U een bakkie koffie meneer?” En hij riep iets terug in de trant van; “Zeg maar jij hoor, en ja, ik kom er zo aan”. Dat was onze eerste ‘soort-van-gesprekje’. “Hij komt er zo aan mama” en ik installeerde me weer op de bank.

Het was de tijd van MTV, TMF en The Box, en ik keek naar TMF toen de beunhaas naar beneden kwam voor een bakkie koffie. Vanaf de bank bekeek ik hem stiekem nog eens, toen hij aan tafel ging zitten. ‘Ja hij is wel heel erg knap, mooie donkere ogen, bruin haar, stoppelbaardje’. Op TMF kwam op dat moment een rocknummer wat ik leuk vond, en ik zette de tv wat harder terwijl de beunhaas met mijn moeder in gesprek was. En ik zette de tv nóg wat harder, want ik dacht toen echt dat het stoer was om te laten zien dat ik, als ‘lief’ pubermeisje, een stoere rockband leuk vond. Nu kan ik er alleen maar om lachen. Ik denk ook niet dat het de beunhaas was opgevallen dat de tv nu best hard stond, ik weet het niet. Maar goed. De beunhaas had zijn koffie op en ging weer aan de slag. Toen hij klaar was met de onderhoudsbeurt rekende mijn moeder met hem af en hij vertrok. Het was nu ook niet zo dat ik meteen helemaal hotel-de-botel was, dus na een paar dagen was ik hem ook vergeten.

Tot een paar maanden later. Mijn vader had een collega die vaak bij ons over de vloer kwam, Bert. Hij was als een grote broer voor me. Hij was ergens begin veertig, maar gedroeg zich als een jongen van begin twintig. Veel op stap, fluiten naar vrouwen die langsliepen, grote verhalen enzovoort. Echt een hele goeie gast! Bert was op een mooie lentedag bij ons thuis en we hadden het over jongens of relaties of iets dergelijks, ik weet het niet meer. Maar ik zei toen tegen hem; “Weet je wie pas een leuke jongen was? Die jongen die bij ons thuis de cv-ketel schoon kwam maken”. “Ja, die ken ik”, zei Bert. “Ken jij die?” vroeg ik verbaasd. “Natuurlijk, ik heb hem aan jullie pa en ma voorgesteld. Hij komt ook altijd bij mij de ketel schoonmaken”. “O”, zei ik. “Wij kennen hem dus via jou”. “Klopt. Maar hij heeft het wel eens over jou gehad. Ik kan je wel aan hem voorstellen? Geef je nummer maar, dan geef ik dat aan hem als ik hem van het weekend weer in de kroeg zie”. “Ja maar hoe oud is hij dan?”, vroeg ik. “Uhm geen idee, ik denk een jaar of twee- drieëntwintig”. “Oké, zei ik. Dat is wel wat ouder dan ik, maar geef mijn nummer maar”. Mijn moeder heeft toen voor mij, mijn nummer op een briefje geschreven en aan Bert mee gegeven. (Helaas is Bert een klein jaartje later, veel te vroeg, gestorven door een motorongeluk †. Mede dankzij hem zijn mijn vriend en ik bij elkaar en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor ♥)

Later die week, ik weet het nog goed, het was een zaterdag en ik was aan het werk bij de ‘champignonnenboer’, kreeg ik een smsje. Van de beunhaas.. Helemaal blij en hyper, zoals een pubermeisje dat kan zijn, las ik het smsje voor aan mijn collega’s. Ik stuurde wat terug en na een aantal keer over en weer gesmst te hebben, vroeg ik zijn MSN.. (omg, MSN, dat is echt al lang geleden..), maar goed. Wij wisselden onze MSN accounts (of hoe heette dat?) uit en later die middag waren we aan het chatten. Hij bleek alleen wel al 25 te zijn.. En ik was pas 17. Mijn vader vond het niet zo leuk, maar mijn moeder wel. Die vond het helemaal leuk dat ik een date had. Mijn vader zei gelukkig ook wel na drie weken dat ik “deze jongen ‘aan moest houden’, want het is een goeie jongen”. Eigenlijk planden we al snel een date en die maandag zou hij me al komen ophalen voor een drankje bij een kroeg in de bossen waar hij vaker kwam. Van de date zelf weet ik niet veel meer, we hebben wat gedronken en gekletst, maar wat ik me vooral herinner is dat hij zo ontzettend lekker rook!! En dat ik me helemaal op mijn gemak voelde bij hem, alsof ik hem al jaren kende. Later die avond zette hij me netjes weer thuis af en, dat hoor je dan achteraf van elkaar, wilden we elkaar wel zoenen, maar durfden we allebei niet.

Die donderdag in dezelfde week spraken we weer af en nu zouden we een filmpje gaan kijken bij hem thuis. Omdat hij nog een oude tv had, zonder afstandsbediening, en al helemaal zonder dvd-speler, had hij zijn huisje (want hij woonde al op zichzelf) zo verbouwd dat we de film op zijn computerscherm konden kijken. Het was Bruce Almighty.. Ook van deze avond weet ik niet veel meer, maar wel dat hij me weer naar huis bracht. Ik had besloten dat ik net zo lang in de auto zou blijven zitten tot hij me zou zoenen. Toen we bij mij thuis geparkeerd stonden, stapte ik dus niet meteen uit, maar wachtte enigszins, of nou ja, heel érg zenuwachtig tot er iets zou gebeuren. En dat gebeurde uiteindelijk ook. We zoenden.. Helemaal hyper kwam ik even later de woonkamer in. Mijn moeder wist natuurlijk gelijk wat er was gebeurd haha.

Die vrijdag, nog steeds in dezelfde week, ging ik met mijn toen beste vriendin op stap in de kroeg waar hij altijd kwam. Een probleempje: wij waren pas 16 en 17 en het was een kroeg waar je pas met 18 jaar binnenkwam. Wij kwamen dus niet binnen, maar dat loste ik op met een belletje naar de beunhaas en hij kwam naar buiten. Omdat hij de uitsmijter goed kende mochten we toch naar binnen. Zaterdag gingen we ook weer op stap in dezelfde kroeg en nu mochten we gelukkig wel meteen naar binnen.

Die zondag, ook nog steeds in dezelfde week, hadden we afgesproken om in een plaatsje in de buurt te gaan wandelen. Die middag hebben we de hele middag op een bankje, op een dijkje, bij een haventje, tegen elkaar aan gezeten en gezoend. En gezeten. En gezoend. Mijn moeder zei altijd: “Als je iemand ontmoet waarvan je het idee hebt dat je hem al jaren kent, dan is dat de ware.” Nu weet ik niet of er zoiets als ‘de ware’ bestaat, maar dat gevoel dat ik hem al jaren kende, had ik zeker bij hem. Het voelde toen echt alsof ik ‘de ware’ had ontmoet, en zo voelt het nu nog steeds! Het was echt een hele mooie dag, die 18 juni 2006.

In dat jaar zat ik ook bij een carnavalsvereniging. We waren een groepje van vijf of zes meiden en we bouwden ieder jaar, zo goed als ging en met heel veel hulp, een carnavalswagen voor de optocht. En aan onze carnavalsvereniging was ook een zelfgemaakte website verbonden, waar informatie over ons te vinden was en foto’s van de carnaval e.d. Ik liet degene die de website beheerde ‘mijn status’ de dag erna veranderen van ‘single’ in ‘bezet’ en zorgde er natuurlijk voor dat de beunhaas dat zag. En ja hoor, hij zag het. Een paar MSN-chats op en neer en wat bleek, we hadden verkering. Prima, leuk, in de wolken, verliefd!

Nu zijn we ruim 10 jaar verder en ons kleine allermooiste meisje ligt al ruim een uur, zich tegen de slaap verzettend, in haar ledikantje. Tijdens het schrijven van deze blog ben ik twee keer naar boven gelopen om haar speentje weer terug in haar allermooiste mondje te stoppen, en omdat dat niet hielp heb ik haar, een half uur eerder dan normaal verschoond en de fles gegeven (want ik denk echt dat ze gewoon al honger had). Ik heb haar geknuffeld en weer op bed gelegd. Over het schrijven van deze blog heb ik dus, inclusief onderbrekingen, zo’n vier en half uur gedaan. En nu, nu lust ik wel een bakkie koffie.

Geef een reactie

